پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جان ادواردز کاندیدای سابق حزب دمکرات روز چهارشنبه 14 مه از باراک اوباما یکی از دو کاندیدای این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد.

به گزارش سی ان ان، جان ادواردز که به همراه باراک اوباما در یک گردهمایی انتخاباتی در گراند راپیدز میشیگان حضور یافته بود، گفت: من امشب به این دلیل اینجا حضور یافته‌ام که می‌دانم من و دمکرات‌ها انتخاب خود را کرده‌ایم.

 تنها یک مرد است که از درک این مساله برخوردار است که ما اکنون به رهبری شجاع  و بی‌باک نیاز داریم. تنها یک مرد در آمریکا وجود دارد که راه ایجاد تغییرات را می‌داند. او در اعماق قلب خود به این نتیجه رسیده که زمان ایجاد یک آمریکای واحد فرا رسییده و نه دو امریکا.

ادواردز سپس درباره هیلاری کلینتون دیگر کاندیدای دمکرات‌ها گفت: آنچه هیلاری کلینتون از خود نشان داده قدرت و شخصیت بوده است. او از فولاد ساخته شده. نه به خاطر شوهرش (اشاره به بیل کلینتون) بلکه به خاطر اقداماتی که انجام داده یکی از رهبران سیاسی آمریکا محسوب می‌شود.

جان ادواردز در خاتمه سخنان خود گفت: زمانی که مبارزه برای کاندیداتوری به پایان برسد، خواهران و برادران ما باید به عنوان اعضای حزب دمکرات با یکدیگر متحد شویم.

باراک اوباما سناتور ایلینویز و یکی از دو کاندیدای دموکرات‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز طی سخنانی از جان ادواردز و همسرش الیزابت به دلیل حمایت از وی تشکر کرد و گفت:من از جان ادواردز به دلیل حضور در میشیگان  و حمایتش تشکر می‌کنم. اما بیش از همه چیز، من از جان ادواردز برای کار‌هایی که در راستای تبدیل شدن ما به یک آمریکای واحد انجام داده تشکر می‌کنم.

ادواردز در روز 30 ژانویه سال 2008 به دلیل حضور ضعیف خود در رقابت‌های داخلی حزب دموکرات از کاندیداتوری انصراف داد. او پیشتر به ان بی سی گفته بود: باراک اوباما کاندیدای اصلی حزب دمکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

تری مک اولیف رییس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در واکنش به حمایت جان ادواردز از باراک اوباما گفت:ما به تصمیم جان ادواردز احترام می‌گذاریم، اما آن گونه که رای دهندگان در ویرجینیای غربی (اشاره به پیروزی روز سه شنبه هیلاری کلینتون در ویرجینیای غربی)نشان دادند، راه درازی تا پایان رقابت‌های داخلی دمکرات‌ها باقی مانده است.[کلینتون برنده ایالت ویرجینیای غربی شد]

این اظهارات در حالی از سوی رییس ستاد انتخاباتی کلینتون بیان می‌شوند که جان ادواردز طی سخنانی در هفته گذشته از ادامه حضور هیلاری کلینتون در رقابت‌های انتخاباتی ابراز  نگرانی کرده و گفته بود: اگرچه ادامه حضور هیلاری کلینتون در رقابت‌ها خوب است اما همین حضور می‌تواند به اهداف حزب دمکرات در ماه نوامبر (زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) صدمه بزند.

جان ادواردز از حمایت 19 نماینده برخوردار است ، اما هنوز مشخص نیست این نوزده نماینده از باراک اوباما در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که در دنور در ایالت کلورادو برگزار می‌شود، حمایت کنند. هیات‌های نمایندگی و نمایندگان عالی دمکرات‌ها در ماه اوت در دنور گردهم می‌ایند تا رسما کاندیدای نهایی دمکرات‌ها را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزینند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی سی ان ان اوباما تاکنون حمایت 1884 هیات نمایندگی را کسب کرده در حالی که هیلاری کلینتون از پشتیبانی 1718 نماینده برخوردار است، از این میان 284 نماینده عالی از اوباما حمایت کرده و 273 نماینده عالی نیز از کلینتون.

کد خبر 51956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز